ПСИХОДІАГНОСТИКА ГОТОВНОСТІ СТАРШОКЛАСНИКІВ ДО ПРОФЕСІЙНОГО ВИБОРУ
DOI:
https://doi.org/10.31891/PT-2025-3-2Ключові слова:
самовизначення, професійна орієнтація, вибір професії, готовність до вибору професії, самореалізація, професійний саморозвиток, ціннісні орієнтації, професійні інтересиАнотація
Питання готовності до вибору майбутньої професії, професійного самовизначення є ключовим питанням взаємодії між особистістю та суспільством, а також важливою подією для розуміння сенсу життя людини. В статті проаналізовано провідні зарубіжні концепції (З. Фройд, К. Хорні, М. Мозер та ін.), які пояснюють професійне самовизначення як тривалий і безперервний процес, що передбачає надання індивідуальної допомоги оптантам у виборі професії, що включає пошук резервів особистості, творчого потенціалу, оригінальності, унікальності та українські підходи (Л. Оліховська, Г. Радчук І. Маноха, А. Боднар, Н. Макаренко та інші), які пов’язують професійне самовизначення з особистим самовизначенням, самоактуалізацією, самоперетворенням, самореалізацією в різних сферах життя та самопізнанням.