ЧИННИКИ МОТИВАЦІЇ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ СТУДЕНТІВ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.31891/PT-2025-2-23Ключові слова:
студентська молодь, мотиваційна готовність, мотивація учіння, розвиток мотивації навчальної діяльності, чинники мотивації учіння, структура та ієрархія мотивів навчальної діяльностіАнотація
У статті здійснюється теоретичне вивчення проблематики мотиваційного забезпечення освітнього процесу у закладах вищої освіти. Охарактеризовано мотивацію як багатофакторне, динамічне утворення, що формується під впливом як внутрішніх особистісних чинників, так і соціально-педагогічного контексту.
Доведено, що навчальна діяльність є полімотивованою, оскільки активність учня має різні джерела. Проаналізовано види джерел активності: внутрішні, зовнішні та індивідуальні.
Зазначено, що до основних характеристик навчальної мотивації відносять стійкість та динамічність. Домінуючі внутрішні мотиви визначають стійкість навчальної мотивації, ієрархію її основних підструктур. Соціальні мотиви зумовлюють постійну динаміку спонукань.
Наведено результати дослідження мотивації навчальної діяльності студентів. Виявлено структуру, динаміку та зміну ієрархії мотивів навчальної діяльності студентів у процесі навчання.