ОСОБЛИВОСТІ ЗАХИСНОЇ ПОВЕДІНКИ ПЕДАГОГІВ ІЗ РІЗНИМИ РІВНЯМИ ПСИХОЛОГІЧНОГО БЛАГОПОЛУЧЧЯ
DOI:
https://doi.org/10.31891/PT-2025-2-22Ключові слова:
педагоги, психологічне благополуччя, копінг-стратегії, психологічні захисти, сублімаціяАнотація
Представлено матеріали дослідження, метою якого було виявлення особливостей психологічних захистів і копінг-стратегій у педагогів із різними рівнями психологічного благополуччя. Зазначається, що психологічне благополуччя тісно пов’язане із психічним здоров’ям людини, причому останнє розуміють насамперед як здатність до адаптації до соціальних змін і до самореалізації. Спираючись на отримані дані та на роботи інших авторів, можна зазначити, що переважання копінг-стратегій, спрямованих на розв’язання складної ситуації або на уникнення, може бути важливим чинником психологічного благополуччя педагогів. Проведене дослідження дозволило зробити висновки, що педагоги із різними рівнями психологічного благополуччя можуть відрізнятися за психологічними захистами та копінг-стратегіями.