ВЕРБАЛЬНИЙ ЕФЕКТ СМИСЛОВОГО ЗАВЕРШЕННЯ
DOI:
https://doi.org/10.31891/PT-2025-2-14Ключові слова:
когнітивна діяльність, когнітивна динаміка, вербальна продуктивність, смислове навантаження, смислАнотація
Мета дослідження – встановити особливості вербальної динаміки у зв’язку з процесом осмислення інформації. З’ясовано, що у динаміці вербальна активність респондентів зростає у всіх вікових групах, особливо у групі юнаків, однак знижується у віковому аспекті. Вербальна активність та смислове навантаження виявились прямо, але недостатньо сильно взаємопов’язаними. Цей зв’язок коливається з віком і має більш виразну тенденцію на початку виконання когнітивного завдання, тоді як наприкінці завдання така тенденція слабшає. Групи юнаків і молоді виявляють найбільш стабільні результати вербальної продуктивності та смислового навантаження. Молодші групи досліджуваних виявляють вищі показники когнітивної продуктивності, яка має тенденцію до зростання, тоді як старші вікові групи більш варіабельні.