ДОСЛІДЖЕННЯ ОСОБЛИВОСТЕЙ СТРУКТУРИ СУБ’ЄКТНОСТІ ФАХІВЦІВ КОМАНДИ СУПРОВОДУ В УМОВАХ ІНКЛЮЗИВНОЇ ПРАКТИКИ
DOI:
https://doi.org/10.31891/PT-2024-1-15Ключові слова:
суб’єктність, компоненти суб’єктності, фахівці супроводу, команда психолого-педагогічного супроводу, інклюзіяАнотація
У статті висвітлено проблематику пов’язану із суб’єктністю фахівців команди, що здійснюють психолого-педагогічний супровід дитини з особливими освітніми потребами. Проаналізовано загальний зміст концепції суб’єктності у деяких міждисциплінарних дослідженнях. На основі теоретичного аналізу, запропоновано авторське бачення щодо визначення поняття суб’єктності фахівця супроводу. Уточнено структурні компоненти суб’єктності фахівців, серед яких: інтернальність, рефлексивність, самоорганізованість, самодетермінованість, самоефективність. Презентовано результати емпіричного дослідження міри сформованості запропонованих компонентів суб’єктності фахівців супроводу, відповідно до змісту їх професійної діяльності в команді. Встановлено, що міра сформованості окреслених компонентів суб’єктності у команді супроводу знаходиться у межах середнього рівня. Зроблено припущення про тенденцію до ситуативності суб’єктності, як комплексного утворення професійної діяльності фахівців супроводу.