РОЗВИТОК ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ВИХОВАТЕЛІВ ЗАКЛАДІВ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ ЯК ПРЕДМЕТ НАУКОВИХ ДОСЛІДЖЕНЬ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31891/PT-2023-4-25

Ключові слова:

компетентність, компетенція, професійна компетентність, професійна компетентність майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти, психолого-педагогічні умови

Анотація

У статті розкрито зміст поняття «професійна компетентність майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти». Результати аналізу наукової літератури дали можливість визначити його як сукупність компетенцій, що необхідні для ефективної діяльності педагога дошкільної освіти, а саме психолого-педагогічних, загальнокультурних та методичних.

Дані констатуючого експерименту довели необхідність розвитку професійної компетентності майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти Серед відповідей студентів на запитання: «Що, на вашу думку, включає поняття «професійна компетентність майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти?»: переважали наступні: готовність діяти в нестандартних ситуаціях, володіння евристичними методами вирішення проблем, здатність до самостійного вирішення навчально-пізнавальних завдань, креативність, мобільність, соціальна та професійна відповідальність.

У статті обґрунтовано психолого-педагогічні умови (врахування вимог компетентнісного підходу та особливостей професійної діяльності майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти; розвиток позитивної мотивації студентів шляхом їх участі у різних видах практики; моделювання ситуацій самостійної пізнавальної діяльності з метою розвитку інтелектуально-пізнавальних умінь) розвитку професійної компетентності майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти.

Для кожної групи професійних компетенцій визначено найефективніші форми та методи їх розвитку. Реалізація програми здійснювалася через групові та індивідуальні форми роботи зі студентами – майбутніми вихователями закладів дошкільної освіти.

##submission.downloads##

Опубліковано

28.12.2023

Як цитувати

ГОМОНЮК, О., ПАНЧИШИНА, Р., & МАЦУК, Л. (2023). РОЗВИТОК ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ВИХОВАТЕЛІВ ЗАКЛАДІВ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ ЯК ПРЕДМЕТ НАУКОВИХ ДОСЛІДЖЕНЬ. Psychology Travelogs, (4), 242–250. https://doi.org/10.31891/PT-2023-4-25

Номер

Розділ

Статті