НАПРЯМИ ТА МЕТОДИ СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ЩОДО ПРОФЕСІЙНОГО САМОВИЗНАЧЕННЯ СТАРШОКЛАСНИКІВ
DOI:
https://doi.org/10.31891/PT-2023-4-5Ключові слова:
профорієнтація, професійне самовизначення, старшокласники, соціальний педагог, практичний психолог, напрями і методи соціально-психологічної діяльностіАнотація
У статті розглянуто теоретичні аспекти соціально-психологічної діяльності щодо професійного самовизначення старшокласників в сучасних умовах. Уточнено зміст понять «професійне самовизначення», «готовність до вибору професії», «профорієнтація». Авторкою статті з’ясовано, що діяльність з професійного самовизначення старшокласників передбачає не лише співробітництво соціального педагога і практичного психолога закладу освіти, але й їхню співпрацю з батьками, фахівцями закладів професійної і вищої освіти, спеціалістами різних галузей професійної діяльності, а також з адміністрацією підприємств та організацій. У статті визначено та детально охарактеризовано основні напрями і методи роботи соціальних педагогів і практичних психологів закладів середньої освіти щодо професійного самовизначення старшокласників.