ПРОБЛЕМА ЯВИЩА ФАБІНГУ У СУЧАСНОМУ СУСПІЛЬСТВІ

Автор(и)

  • Алла РУДЕНОК Хмельницький національний університет https://orcid.org/0000-0003-1197-0646
  • Вікторія ВОЛЬСЬКА Хмельницький національний університет

DOI:

https://doi.org/10.31891/PT-2023-2-11

Ключові слова:

залежність, фабінг, Інтернет-залеженість, Інтернет-мережа, фабінг-поведінка, кібер-залежність

Анотація

У статті піднята актуальність проблеми фабінгу у сучасному суспільстві. В роботі здійснено теоретичний аналіз поняття «фабінг», «Інтернет-залежність». Також, описано основні причини та характерні особливості цього явища, а також розкрито наслідки даної проблеми. Проаналізовано негативний вплив фабінгу на особистість, її психіку, а також на міжособистісне спілкування. 

Автори статті наголошують на тому, що безліч дослідників зазначають, що суспільство все більше відчужується від реального життя, спілкування, роботи, навчання і переходять у віртуальну реальність, що в свою чергу негативно відображається на фізичному та емоційному житті. Сучасна людина змінюється, змінює свої життєві пріоритети, цінності та цілі, вона все більше свого часу витрачає в мережі. Створюється спотворене уявлення про спілкування та взаємодію, адже людина у мережі може показувати себе так, як хоче, щоб її сприймали інші, вона створює образ, який в реальному житті інші можуть не помічати.

Автори статті звертають увагу на те, що питання фабінгу є недостатньо дослідженим, тому залишається відкритим питання про його вплив на особистість окремо та соціум в цілому. Для профілактики та боротьби з фабінгом автори пропонують розширювати шляхи дослідження цього явища, використовуючи психологію та інші соціальні науки. Важливо підвищувати свідомість людей про те, що багатство, успіх та щастя не завжди зображуються правдиво в соціальних мережах, і що реальне життя має більше значення, ніж ідеальне життя в Інтернеті.

Отже, стаття присвячена актуальній проблемі фабінгу, яка потребує уваги та розуміння. Автори наголошують, що глобалізація поширення явища фабінгу потребує детального вивчення й дослідження шляхів раціоналізації перебування у мережі та підвищення свідомості людей про реальну цінність життя.

##submission.downloads##

Опубліковано

29.06.2023

Як цитувати

РУДЕНОК, А., & ВОЛЬСЬКА, В. (2023). ПРОБЛЕМА ЯВИЩА ФАБІНГУ У СУЧАСНОМУ СУСПІЛЬСТВІ. Psychology Travelogs, (2), 132–139. https://doi.org/10.31891/PT-2023-2-11

Номер

Розділ

Статті