КОМПОНЕНТИ САМОПІЗНАННЯ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ БАКАЛАВРСЬКОГО І МАГІСТЕРСЬКОГО РІВНІВ
DOI:
https://doi.org/10.31891/PT-2022-1-2Ключові слова:
амопізнання, самосприймання, рефлексія, самооцінка, самоспостереження, самоаналізАнотація
У статті подано результати дослідження структури самопізнання. Теоретично виявлено та обґрунтовано такі компоненти самопізнання, як самосприймання, рефлексія, самооцінка, самоспостереження і самоаналіз. Представлено результати емпіричного дослідження цих компонентів на вибірці здобувачів вищої освіти бакалаврського і магістерського рівнів. Були використані такі методики: «Діагностика рефлексії» (А. Карпов), «Вербальна самооцінка особистості», «Тест двадцяти тверджень» (за М. Куном і Т. Мак-Партландом) для дослідження самосприймання та самозвіти здобувачів вищої освіти для дослідження самоспостереження і самоаналізу. Було виявлено, що більшість досліджених мають низьку самооцінку, досить звужене самосприймання; рівень здатності до рефлексії, самоаналізу і самоспостереження перебувають переважно на середньому рівні, але також потребують розвитку і корекції.