СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНА АДАПТАЦІЯ ТА МОТИВИ НАВЧАЛЬНО-ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ЗДОБУВАЧІВ ЗАКЛАДУ ВИЩОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.31891/PT-2025-2-5Ключові слова:
соціально-психологічна адаптація, мотиви навчальної діяльності, соціалізація, навчально-професійна діяльність, соціальні здібності, комунікативні здібності, пізнавальні здібностіАнотація
У статті виокремлено теоретичні засади дослідження соціально-психологічної адаптації здобувачів закладу вищої освіти та їхньої навчальної мотивації. Розкрито структуру соціально-психологічної адаптації особистості, надано опис навчально-професійної діяльності здобувача закладу вищої освіти, системи мотивів навчальної діяльності. Відображено основні ознаки та умови соціально-психологічної адаптації особистості здобувача закладу вищої освіти. В емпіричному дослідженні виявлено відмінності показників соціально-психологічної адаптації та мотивів навчальної діяльності здобувачів закладу вищої освіти. У результаті емпіричного дослідження встановлено, що навчально-професійна діяльність спонукається різними мотивами: соціальними, комунікативними, професійними, навчальними тощо. Найбільшу значущість для здобувачів закладу вищої освіти мають соціальні та професійні мотиви, а менш цінними є навчально-пізнавальні. Встановлено статично значущі зв’язки між показниками соціально-психологічної адаптації та мотивами навчально-професійної діяльності: комунікативними, навчально-пізнавальними та мотивами престижу.