ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ ЯК ЧИННИК ПРОФЕСІЙНОГО ВИГОРАННЯ ПЕДАГОГІВ

Автор(и)

  • Ірина ОСТОПОЛЕЦЬ Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького https://orcid.org/0000-0001-7315-2062
  • Анастасія СОЛОМАХА Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького
  • Наталія КУЧЕРЕНКО Навчально-науковий інститут «Українська інженерно-педагогічна академія» Харківського національного університету ім. В.Н. Каразіна https://orcid.org/0000-0002-6644-3117
  • Сергій КУЧЕРЕНКО Навчально-науковий інститут «Українська інженерно-педагогічна академія» Харківського національного університету ім. В.Н. Каразіна https://orcid.org/0000-0002-2209-9430

DOI:

https://doi.org/10.31891/PT-2025-1-25

Ключові слова:

дистанційне навчання, професійне вигорання, викладачі, емоційне виснаження, психологічна підтримка

Анотація

У статті представлено результати теоретичного аналізу та емпіричного дослідження впливу дистанційного навчання на розвиток професійного вигорання викладачів закладів вищої освіти. Доведено, що дистанційна форма навчання є суттєвим чинником, який сприяє зростанню рівня професійного вигорання викладачів вищої школи. Зокрема, викладачі, які працюють у дистанційному форматі, демонструють вищі показники емоційного виснаження, деперсоналізації та зниження професійних досягнень порівняно з колегами, які працюють в очному та змішаному форматі. Виявлено, що основними причинами такого явища є ізоляція, технічні труднощі, розмиття меж між роботою і приватним життям, а також недостатність соціальної підтримки.

##submission.downloads##

Опубліковано

27.03.2025

Як цитувати

ОСТОПОЛЕЦЬ, І., СОЛОМАХА, А., КУЧЕРЕНКО, Н., & КУЧЕРЕНКО, С. (2025). ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ ЯК ЧИННИК ПРОФЕСІЙНОГО ВИГОРАННЯ ПЕДАГОГІВ. Psychology Travelogs, (1), 243–253. https://doi.org/10.31891/PT-2025-1-25

Номер

Розділ

Статті