ТЕОРЕТИЧНИЙ АНАЛІЗ ПРОБЛЕМИ ВДОСКОНАЛЕННЯ КОМУНІКАТИВНИХ НАВИЧОК ДІТЕЙ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ ЗА ДОПОМОГОЮ ОБРАЗОТВОРЧОЇ ДІЯЛЬНОСТІ З ГЛИНОЮ
DOI:
https://doi.org/10.31891/PT-2025-1-23Ключові слова:
комунікативні навички, діти дошкільного віку, комунікація, навичка, образотворча діяльність, ліплення, глинаАнотація
У статті теоретично обґрунтовано роль образотворчої роботи з глиною у вдосконаленні комунікативних навичок дітей старшого дошкільного віку.
Розглянуто поняття «навички», «комунікація» та представлено розуміння поняття «комунікативні навички». Описано особливості становлення комунікативних навичок у дітей старшого дошкільного віку. Розглянуто поняття «ліплення», «образотворча діяльність», а також особливості глини як матеріалу для творчості. Показано, що глина – універсальний матеріал, який є ефективним для творчої роботи з дітьми старшого дошкільного віку. Робота з глиною знімає психічну напругу, яка часто заважає спілкуванню, зокрема при налагодженні міжособистісного контакту; сприяє саморозкриттю дитини, пізнанню дитиною себе й однолітків; дає привід для спілкування; допомагає отримати визнання від дорослих, що додає впевненості і бажання до подальшої комунікації з іншими.