РОЛЬ САМООЦІНКИ У РОЗВИТКУ ОСОБИСТОСТІ ТА ПРОФЕСІЙНОМУ САМОВИЗНАЧЕННІ СТАРШОКЛАСНИКІВ
DOI:
https://doi.org/10.31891/PT-2025-1-16Ключові слова:
самооцінка, особистість, розвиток, професійне самовизначення, старшокласникиАнотація
Стаття присвячена проблемі розвитку особистості та професійного самовизначення старшокласників. Мета статті – дослідження ролі самооцінки у розвитку особистості та професійному самовизначенні старшокласників. Зроблено огляд, аналіз і узагальнення даних, представлених у сучасних наукових публікаціях. З’ясовано, що самооцінка відіграє важливу роль у розвитку особистості та професійному самовизначенні старшокласників: вона визначає не лише сприйняття і прийняття людиною самої себе, але й має значущість у структурі гідності особистості, впливає на мотиваційну сферу особистості, на розвиток соціального інтелекту, на соціальну адаптацію і соціальну поведінку особистості, на життєдіяльність і якість життя особистості; із рівнем самооцінки пов’язаний сам процес професійного самовизначення особистості, її професійна спрямованість і тип професії, з яким людина себе співвідносить.