РОЛЬ САМООЦІНКИ У РОЗВИТКУ ОСОБИСТОСТІ ТА ПРОФЕСІЙНОМУ САМОВИЗНАЧЕННІ СТАРШОКЛАСНИКІВ

Автор(и)

  • Олена СОКОТЬ Хмельницький національний університет
  • В’ячеслав ГАВРИЛЬКЕВИЧ Хмельницький національний університет https://orcid.org/0000-0001-9473-7844

DOI:

https://doi.org/10.31891/PT-2025-1-16

Ключові слова:

самооцінка, особистість, розвиток, професійне самовизначення, старшокласники

Анотація

Стаття присвячена проблемі розвитку особистості та професійного самовизначення старшокласників. Мета статті – дослідження ролі самооцінки у розвитку особистості та професійному самовизначенні старшокласників. Зроблено огляд, аналіз і узагальнення даних, представлених у сучасних наукових публікаціях. З’ясовано, що самооцінка відіграє важливу роль у розвитку особистості та професійному самовизначенні старшокласників: вона визначає не лише сприйняття і прийняття людиною самої себе, але й має значущість у структурі гідності особистості, впливає на мотиваційну сферу особистості, на розвиток соціального інтелекту, на соціальну адаптацію і соціальну поведінку особистості, на життєдіяльність і якість життя особистості; із рівнем самооцінки пов’язаний сам процес професійного самовизначення особистості, її професійна спрямованість і тип професії, з яким людина себе співвідносить.

##submission.downloads##

Опубліковано

27.03.2025

Як цитувати

СОКОТЬ, О., & ГАВРИЛЬКЕВИЧ, В. (2025). РОЛЬ САМООЦІНКИ У РОЗВИТКУ ОСОБИСТОСТІ ТА ПРОФЕСІЙНОМУ САМОВИЗНАЧЕННІ СТАРШОКЛАСНИКІВ. Psychology Travelogs, (1), 147–159. https://doi.org/10.31891/PT-2025-1-16

Номер

Розділ

Статті