ПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ ЧУЙНОСТІ У ПІДЛІТКІВ

Автор(и)

  • Юлія БІЛОЦЕРКІВСЬКА Навчально-науковий інститут «Українська інженерно-педагогічна академія» Харківського національного університету ім. В. Н. Каразіна https://orcid.org/0000-0002-3281-0214
  • Ольга БЛАГА Івано- Франківський навчально-науковий юридичний інститут Національного університету «Одеська юридична академія» https://orcid.org/0000-0002-4924-8491
  • Діана ДРОЗДОВА Державний вищий навчальний заклад «Донбаський державний педагогічний університет» https://orcid.org/0000-0003-1254-0728
  • Сабіна РАДЖАБОВА Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького https://orcid.org/0000-0001-6565-621X

DOI:

https://doi.org/10.31891/PT-2025-1-7

Ключові слова:

чуйність, емпатія, емоційний інтелект, співчуття, співпереживання

Анотація

У статті розглядається проблема розвитку чуйності як складної морально-психологічної якості у підлітків. Представлено теоретичні основи емпатії та чуйності, проаналізовано їх відмінності, зокрема чуйність визначається як категорія, що реалізується через комунікацію та безпосередньо проявляється у взаємодії з іншими людьми. У дослідженні наголошено на вікових психологічних особливостях формування чуйності у підлітків.

Емпіричне дослідження показало, що рівень чуйності серед підлітків варіюється від високого до низького. Виявлено ключові компоненти чуйності (когнітивний, емоційний, поведінковий), а також визначено рівні розвитку цієї якості. Результати дослідження підкреслюють важливість впровадження соціально-психологічних тренінгів та навчальних програм для розвитку чуйності у школярів, а також необхідність подальших досліджень, спрямованих на вивчення чинників, що впливають на розвиток чуйності в підлітковому віці.

##submission.downloads##

Опубліковано

27.03.2025

Як цитувати

БІЛОЦЕРКІВСЬКА, Ю., БЛАГА, О., ДРОЗДОВА, Д., & РАДЖАБОВА, С. (2025). ПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ ЧУЙНОСТІ У ПІДЛІТКІВ. Psychology Travelogs, (1), 66–75. https://doi.org/10.31891/PT-2025-1-7

Номер

Розділ

Статті