ФІЛОСОФСЬКО-ПСИХОЛОГІЧНИЙ АНАЛІЗ ХУДОЖНІХ ФІЛЬМІВ ЯК МЕТОД РОЗВИТКУ АНАЛІТИЧНИХ ЗДІБНОСТЕЙ СТУДЕНТІВ
DOI:
https://doi.org/10.31891/PT-2025-1-4Ключові слова:
філософсько-психологічний аналіз, інтерактивний метод, психологічний конструктивізм, критичне мислення, аналітичні навички, емоційний інтелектАнотація
У роботі розглянуто філософсько-психологічний аналіз кінострічок як інтерактивний метод інноваційного підходу до викладання дисциплін соціально-гуманітарного спрямування (психологія, філософія, соціологія) на основі психологічного конструктивізму.
Філософсько-психологічний аналіз фільмів подано як складну аналітичну операцію, що передбачає членування на складники змісту і форми, виділення певних моментів, дослідження особливостей, визначення місця й функціональної ролі в загальній системі твору, встановлення характеру взаємодії з іншими його частинами.
Акцентовано увагу на позитивних сторонах використання філософсько-психологічного аналізу кінострічок: розвиток розумових здібностей і розширення кругозору особистості, заохочення до самопізнання розвиток критичного мислення та аналітичних навичок, емоційне збагачення особистості.
Виділено ключові аспекти філософсько-психологічного аналізу кінострічок студентами під час навчання: філософське бачення основних ідей і концепцій, психологічний підхід до поведінки персонажів, сприйняття візуальних і вербальних засобів передачі глибоких психологічних значень, контекстуальний підтекст впливу на зміст та форму фільму.
У висновках зазначено, що використання філософсько-психологічного аналізу фільмів дозволяє викладачеві спонукати студентів до глибокого аналітичного мислення та розвитку емоційного інтелекту.