ЕМПІРИЧНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ ОСОБЛИВОСТЕЙ ПРОЯВУ ТРИВОЖНОСТІ У ПІДЛІТКІВ ПІД ЧАС ВІЙНИ
DOI:
https://doi.org/10.31891/PT-2024-4-28Ключові слова:
тривожність, підлітки, ситуативна тривожність, особистісна тривожність, самооцінна тривожність, міжособистісна тривожність, шкільна тривожність, війнаАнотація
У статті представлено результати емпіричного дослідження рівнів тривожності підлітків під час війни за допомогою методик: тест «Шкала реактивної (ситуативної) і особистісної тривожності» Спілбергера - Ханіна (ШРОТ); Опитувальник «Шкала тривожності» Ж. Тейлора, адаптація М. М.Пейсахова); «Шкала соціально-ситуаційної тривожності» О. Кондаша; Шкала тривожності Бека; авторська анкета для виявлення тривожності підлітків під час війни (А. Федосюк). Виявлено рівень ситуативної, особистісної, шкільної, міжособистісної і самооцінної тривожності. З’ясовано, які саме чинники найбільше впливають на рівень тривожності підлітків. Проаналізовано загальний вплив війни на фізичне і психічне самопочуття підлітків, їхні взаємини із близькими людьми. Показано, що війна негативно впливає на підлітків.