ОСОБЛИВОСТІ ПРОЯВУ ТРИВОЖНОСТІ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ В ПРОЦЕСІ АДАПТАЦІЇ ДО ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.31891/PT-2024-4-22Ключові слова:
дошкільний вік, тривога, тривожність, прояви тривожності, адаптація, дезадаптаціяАнотація
Стаття присвячена досить актуальній темі, на сьогоднішній день, підвищення тривожності дітей дошкільного віку. У праці висвітлений досвід дослідження проблеми деяких зарубіжних та вітчизняних науковців щодо понять «тривога», «тривожність», «дошкільний вік», «адаптація», «дезадаптація».
Описано основні види тривожності, причини її виникнення в дитячому віці та вплив на адаптацію дитини до закладу дошкільної освіти. Аргументовано, що висока тривожність негативно впливає не тільки на ступінь адаптації до нових умов, а й на формування дошкільника як особистості в суспільстві. Детально проаналізовано умови виникнення дезадаптації дошкільника, виділено основні наслідки такого процесу. Авторами запропоновано рекомендації вихователям та батькам щодо її зниження та попередження у закладі дошкільної освіти.