МІЖКУЛЬТУРНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ ЯК ВАЖЛИВА ОСОБИСТІСНА ХАРАКТЕРИСТИКА МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31891/PT-2024-4-7

Ключові слова:

компетентність, міжкультурна компетентність, майбутні вчителі початкових класів, особистісна характеристика

Анотація

В статті проаналізовано погляди зарубіжних і вітчизняних науковців на проблему формування міжкультурної компетентності.

Наголошено, що міжкультурна компетентність має бути властива фахівцям різних професій, але особливого значення вона набуває для представників соціономічної сфери (педагогів, психологів, соціальних працівників, лікарів) тому що вони мають вміти взаємодіяти з представниками різних культур, кожний із яких має свою мову, типи поведінки, ціннісні установки, звичаї і традиції.

За результатами наукового пошуку охарактеризовано поняття «міжкультурна компетентність майбутнього вчителя початкових класів». Визначено й обґрунтовано складові міжкультурної компетентності майбутнього вчителя початкових класів. Закцентовано увагу на психологічних особливостях розвитку міжкультурної компетентності майбутніх учителів початкових класів. Уточнено форми, методи та прийоми, що сприяють розвитку міжкультурної компетентності майбутніх вчителів початкових класів. Розкрито фактори, що впливають на розвиток міжкультурної компетентності майбутніх учителів початкових класів.

Визначено навчальні дисципліни, що відіграють ключову роль у розвитку міжкультурної компетентності майбутніх вчителів початкових класів та забезпечують студентам теоретичні та практичні знання, що дозволяють їм ефективно взаємодіяти з дітьми різних культурних, етнічних та соціальних груп, а також враховувати ці аспекти у своїй педагогічній діяльності.

##submission.downloads##

Опубліковано

26.12.2024

Як цитувати

ГОМОНЮК, О., ГОЙ, В., & ШПИЧКО, І. (2024). МІЖКУЛЬТУРНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ ЯК ВАЖЛИВА ОСОБИСТІСНА ХАРАКТЕРИСТИКА МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ. Psychology Travelogs, (4), 69–78. https://doi.org/10.31891/PT-2024-4-7

Номер

Розділ

Статті