СУЧАСНІ ВИКЛИКИ ІНФОРМАЦІЙНОГО СУСПІЛЬСТВА: ДУМСКРОЛІНГ, ФАБІНГ ТА НОМОФОБІЯ
DOI:
https://doi.org/10.31891/PT-2024-3-4Ключові слова:
інформаційне суспільство, кіберадикція, думскролінг, фабінг, номофобія, поведінкаАнотація
У статті розглянуто дефініцію понять фабінг, думскролінг, номофобія Встановлено, що фабінг – це явище, коли особистість ігнорує безпосередню міжособистісну комунікацію відволікаючись під час спілкування. Основними причинами є прагнення отримати миттєве задоволення від соціальних мереж та пошук нової інформації. Думскролінг – внутрішній психологічний/психічний дискомфорт, що проявляється безкінечним читанням негативної інформації та призводить до порушення життєдіяльності особистості. Причини включають інформаційне перенасичення, тривогу через глобальні події та бажання бути в курсі останніх новин. Номофобія – це тривожний розлад, характеризується нав’язливим бажанням нерозлучності з мобільним пристроєм, чи засобами зв’язку та спричиняє душевний дискомфорт, почуття страху і занепокоєння та порушує нормальний процес життєдіяльності особистості. Виникає через страх бути недосяжним та втратити зв'язок із соціальним оточенням.