ЩОДО ВПРОВАДЖЕННЯ ДОСВІДУ ПРОТИДІЇ ШКІЛЬНОМУ БУЛІНГУ СЕРЕД УЧНІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ

Автор(и)

  • Юлія КУЗЬМЕНКО Комунальний заклад вищої освіти «Вінницька академія безперервної освіти» https://orcid.org/0000-0003-2055-7634

DOI:

https://doi.org/10.31891/PT-2024-2-13

Ключові слова:

булінг, системний підхід, віктимізація, прагнення до насильства, антибулінгові програми

Анотація

У статті подано огляд зарубіжних праць із проблеми булінгу у школі з позиції системного підходу, де булінг розглядається як результат системного тиску і зростаючого внутрішньогрупового напруження, з одного боку, та як наслідок появи у шкільних класах осіб із вираженою віктимізацією і прагненням до насильства – з іншого. Складна структура булінгу висуває особливі вимоги до антибулінгових програм – роботи з груповою динамікою та особистісними особливостями учнів. Запропоновано план антибулінгової програми, складений на основі програми з врахуванням особливостей наявної системи середньої освіти.

##submission.downloads##

Опубліковано

27.06.2024

Як цитувати

КУЗЬМЕНКО, Ю. (2024). ЩОДО ВПРОВАДЖЕННЯ ДОСВІДУ ПРОТИДІЇ ШКІЛЬНОМУ БУЛІНГУ СЕРЕД УЧНІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ. Psychology Travelogs, (2), 129–139. https://doi.org/10.31891/PT-2024-2-13

Номер

Розділ

Статті