ОСВІТНІЙ МЕНЕДЖМЕНТ: ТЕНДЕНЦІЇ ВИКОРИСТАННЯ ТЕХНОЛОГІЙ УПРАВЛІННЯ В СПЕЦІАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ ОСВІТИ ТА ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНИХ ЦЕНТРАХ

Автор(и)

  • Марія ОЛІЙНИК Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича https://orcid.org/0000-0001-9745-003X
  • Аліна ЧЕБЕНЄЄВА Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича

DOI:

https://doi.org/10.31891/PT-2024-2-4

Ключові слова:

менеджмент, освітній менеджмент, система освіти, управлінська діяльність, технології сучасного управління, спеціальний заклад, інклюзивно-ресурсний центр

Анотація

У статті розглядається сутність освітнього менеджменту і проводиться оцінка ефективності його використання в сучасних умовах управління в спеціальних закладах освіти та інклюзивно-ресурсних центрів. Зазначається, що управління освітніми інноваціями ґрунтується на певних принципах, що виступають як норми та орієнтири, зокрема: гуманізм, демократизм, національна спрямованість, єдність загальнолюдського і національного характеру навчання, співтворчість, життєтворчість, диференціація та індивідуалізація, оптимізація й відкритість, інноваційність.

Акцентується важливість управління спеціальними закладами освіти та інклюзивно-ресурсними центрами, підкреслюючи необхідність спрямованості керівника на цілеспрямовану й активну співпрацю з іншими учасниками освітнього процесу з метою забезпечення координації дій для оптимального функціонування закладами та підвищення її якості.

Проаналізовано організаційний, інформаційний та комунікаційні аспекти управління спеціальними закладами та інклюзивно-ресурсними центрами, а також вказується на перспективи майбутніх досліджень у сфері формування нової управлінської культури, яка є необхідною для ефективного управління такими закладами, а також основні напрями розвитку освітнього менеджменту в системі інклюзивної освіти.

##submission.downloads##

Опубліковано

27.06.2024

Як цитувати

ОЛІЙНИК, М., & ЧЕБЕНЄЄВА, А. (2024). ОСВІТНІЙ МЕНЕДЖМЕНТ: ТЕНДЕНЦІЇ ВИКОРИСТАННЯ ТЕХНОЛОГІЙ УПРАВЛІННЯ В СПЕЦІАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ ОСВІТИ ТА ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНИХ ЦЕНТРАХ. Psychology Travelogs, (2), 37–45. https://doi.org/10.31891/PT-2024-2-4

Номер

Розділ

Статті