ПСИХОЛОГІЧНИЙ РЕСУРС ПРОФЕСІЙНОГО СТАНОВЛЕННЯ ТА УСПІШНОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ САМОАКТУАЛІЗАЦІЇ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ПРОФЕСІЙ ТИПУ «ЛЮДИНА-ЛЮДИНА»
DOI:
https://doi.org/10.31891/PT-2024-1-3Ключові слова:
професійне становлення, професійний розвиток і саморозвиток, професійна самоактуалізація, майбутні фахівці типу професій «людина-людина», психологічний ресурс, ресурсність, стратегії ресурсностіАнотація
У статті наголошено на необхідності розвитку такого психологічного ресурсу професійного становлення та успішної професійної самоактуалізації майбутніх фахівців професій типу «людина-людина» як соціальна зрілість.
З’ясовано, що базовими, фундаментальними компонентами цього феномену є: по-перше, відповідальність, терпимість, саморозвиток та інтегративний компонент, яким є позитивне мислення, позитивне ставлення до світу.
Виявлено особливості базових компонентів соціальної зрілості як психологічного ресурсу становлення фахівців соціономічного профілю.
Запропоновано використання ряду стратегій для розвитку психологічної ресурсності в майбутніх фахівців, серед яких пріоритетними є тренінги з емоційного інтелекту, програми зменшення стресу, заняття з рефлективності, мотиваційні програми.