ПОРІВНЯЛЬНИЙ АНАЛІЗ РОЗВИТКУ СОЦІАЛЬНОГО ІНТЕЛЕКТУ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ (ЗА РІЗНИМИ ОСВІТНІМИ ПРОГРАМАМИ)
DOI:
https://doi.org/10.31891/PT-2023-3-23Ключові слова:
інтелект, соціальний інтелект, розвиток, молодші школярі, освітні програми, соціально-психологічний тренінг, методичні рекомендаціїАнотація
У статті проаналізовано та узагальнено наукові погляди на проблему соціального інтелекту в молодшому шкільному віці.
З’ясовано, що соціальний інтелект бере безпосередню участь у регуляції соціальної поведінки, виступає засобом пізнання соціальної дійсності, поєднує та регулює пізнавальні процеси, показує, як людина спілкується з навколишнім світом, як вирішувати та долати повсякденні проблеми, зокрема спілкування. з іншими.
Виявлено особливості розвитку соціального інтелекту дітей молодшого шкільного віку за різними освітніми програмами.
Створено методичний та процесуальний комплекс завдань, спрямованих на вивчення соціального інтелекту в молодшому шкільному віці.
Доведено, що існує відмінність між рівнями розвитку соціального інтелекту школярів, які навчаються за різними освітніми програмами.
Запропоновано використання соціально-психологічного тренінгу для розвитку соціального інтелекту у молодших школярів в якості методичних рекомендацій.