ПІДСУМКОВІ РЕЗУЛЬТАТИ ЕМПІРИЧНОГО ДОСЛІДЖЕННЯ РОЗВИТКУ СОЦІАЛЬНОГО ІНТЕЛЕКТУ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ У СІМ’ЯХ ПІД ЧАС ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ
DOI:
https://doi.org/10.31891/PT-2023-3-22Ключові слова:
сім’я, молодші школярі, соціальний інтелект, дистанційне навчання, вимушена соціальна депривація, психічне здоров’яАнотація
Стаття присвячена узагальненню результатів дослідження розвитку соціального інтелекту молодших школярів у сім’ях. Визначено, що вплив сім’ї на цей процес під час дистанційного навчання не є досить вивченим. Розглянуто наукові підходи, які описують структуру та складові соціального інтелекту молодших школярів. Обґрунтовано функціонал сім’ї як детермінанти соціального розвитку молодших школярів в умовах негативних впливів на їх психіку вимушеної соціальної депривації через карантинні обмеження, пов’язані перебігом та наслідками пандемії COVID-19 та воєнного стану в Україні. Доведено доцільність діагностики складових соціального інтелекту молодших школярів, які знаходяться в цих умовах; профілактики і корекції наслідків цих негативних впливів; впровадження тренінгу з метою розвитку соціального інтелекту молодших школярів зокрема, покращення якості їх освіти під час дистанційного навчання нівелювання та збереження їх психічного здоров’я загалом.